جهت مشاهده و دانلود بر روي لينك زير كليك نماييد:
املاي مار و پله
قوانین بازیدانش اموزان عزیزم توجه کنید با پرتاب تاس اگر مهره ی شما در خانه ی زوج قرار گرفت و آن کلمه از لحاظ املایی اشتباه بود درست آن نوشته شود اگر از لحاظ املایی صحیح بود یک خانه به جلو حرکت کن. اگرمهره شما در خانه فرد قرار گرفت و کلمه از نظر املایی اشتباه بود صحیح ان نوشته شود و با آن کلمه جمله بساز اگر خانه ی فرد از لحاظ املایی صحیح بود یک پرتاب تاس جایزه بگیر اگر با پرتاب تاس به خانه ی ستاره رسیدی می توانی دو خانه به جلو حرکت کنی
بازی مار و پله و منچ از بازی های بسیار مفید برای یادگیری مفاهیم جمع و تفریق در درس ریاضی ست .
حال به شما پیشنهاد می کنم به جای تاس از کارت کلمات استفاده کنید .
نحوه استفاده به این صورت است که :
تعدادی کارت مقوایی ۲ سانتیمتر در ۲ سانتیمتر تهیه می کنید و روی هر کارت یک کلمه می نویسید .
دانش آموز در هر نوبت یک کارت را انتخاب می کند .
کلمه روی کارت را می خواند . به تعداد حروف کلمه ، مهره خود را جابه جا می کند .
در این روش شما آموزش چند منظوره :
ریاضی (شمارش ، مفاهیم جمع و تفریق) خواندن (کلمه روی کارت )و دیکته (شمارش و نگرش حروف )و تقویت حافظه دیداری را خواهیدداشت .
اهداف :
۱) تقویت املای دانش آموزان
۲) جلوگیری از اضطراب دانش آموزان
۳) ایجاد فضای شاد و مفرح
۴) ایجاد حس همکاری و فعالیت گروهی بین دانش آموزان
شرح فعالیت :
در ابتدا دانش آموزان به صورت دو گروه در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و با پرتاب تاس بازی خود را شروع می کنند. اگر مهره دانش آموز در خانه زوج قرار گرفت و آن کلمه درست بود یک بار از روی آن می نویسد و اگر نادرست بود درست آن را می نویسد .
اگر مهره دانش آموز در خانه خود قرار گرفت و از لحاظ املایی درست بود با آن کلمه جمله می سازد ، اگر نادرست بود درست آن را می نویسد.
مطالب درسی...
ما را در سایت مطالب درسی دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : خنجی darsi بازدید : 2274 تاريخ : شنبه 21 دی 1398 ساعت: 11:53